Zgłoś swoją swoją placówkę
i dołącz do naszego projektu
Wzmocnij wizerunek swojego
żłobka, przedszkola lub szkoły
Certyfikacja placówek
Wystartuj razem z nami już za ...
* zgłoszenie jest tylko wstępną deklaracją i nie pociąga żadnych prawnych konsekwencji
Dlaczego warto przystąpić do certyfikacji?
Poprawia wizerunek
Zatrzymuję rotację
Poprawia atmosferę
Nasz projekt pomaga żłobkom, szkołom i przedszkolom stać się miejscem przyjaznym dla dzieci, rodziców i nauczycieli. Jest to jedyny taki projekt w Polsce i na świecie, który systemowo obejmuje wszystkich jej uczestników. Pozytywna Dyscyplina uczy czym jest równowaga między życzliwością a stanowczością. Pokazuje jak tworzyć relacje oparte na wzajemnym szacunku, pomaga odbudować autorytet nauczyciela i pozytywnie wpływa na wizerunek szkół i przedszkoli w Polsce.
Certyfikacja Twojej Placówki pozwoli zatrzymać rotację nauczycieli i zwiększy poziom zadowolenia kadry. Atmosfera pracy poprawia się na współpracującą i wspierającą. Dzięki stosowaniu narzędzi Pozytywnej Dyscypliny nauczyciele odzyskają błysk w oku i ponownie odnajdą pasję w nauczaniu, a uczniowie motywację do pracy.
Certyfikacja Placówki to kompleksowy 6-letni proces zmiany całej kultury organizacyjnej Twojej placówki. To proces przejścia z placówki zarządzanej hierarchicznie do placówki zarządzanej holistycznie. Przez cały okres certyfikacji będziesz otrzymywać wskazówki i nasze wsparcie. Do pomocy masz ponad 50 certyfikowanych Edukatorów Nauczycielskich w całej Polsce. Każdy z nich oferuje konsultacje, mentoringi, webinary, szkoleniowe rady pedagogiczne i obserwacje bezpośrednie. To jest czas na transformację polskich szkół i przedszkoli.
Dla kogo jest certyfikacja placówek?
ŻŁOBKI i KLUBIKI
PRZEDSZKOLA
SZKOŁY
Jak wygląda program certyfikacji placówek?
Jak przebiega pierwszy (1) etap certyfikacji?
Szkolenie Bazowe PD
1 ETAP
status PRZYJACIELE
faza wdrożeniowa
1 ETAP
status PRAKTYCE
faza weryfikacji
wymóg formalny
Jak przebiega drugi (2) etap certyfikacji?
Certyfikowany Nauczyciel PD
2 ETAP
status PASJONACI
faza wdrożeniowa
2 ETAP
status LIDERZY
faza weryfikacji
wymóg formalny
Jakie są korzyście z wdrożenia PD?
Wzmacnia Więź
Uczy Asertywności
Rozwija Kompetencje
Daje Narzędzia
Jest Wszechstronna
Wzmacnia Pewność
Zwiększa komfort
Ułatwia pracę
Buduje autorytet
Co mówią nauczyciele o Pozytywnej Dyscyplinie?
"Szkolenie bazowe i certyfikacyjne PD (pierwszy etap) uświadomiło mi, jak niewiele wiem na temat komunikacji międzyludzkiej. Okazuje się, że odpowiednio sformułowany komunikat może jak zaklęcie pootwierać pozatrzaskiwane przez nas samych drzwi do porozumienia. I wcale nie trzeba wygłaszać tyrad - wręcz przeciwnie - im krócej, tym efektywniej. I co najważniejsze PD działa natychmiastowo - efekt widoczny od ręki. Gorąco polecam."
Robert Krukowski
nauczyciel j. polskiego
"To działa, działa, działa !!! Przyznam, że początkowo byłam dość sceptyczna. Zastanawiałam się czego nowego nauczę się, przecież jestem nauczycielem z ogromnym stażem.
W końcu uczeń to uczeń, a nauczyciel to nauczyciel. Powiem tak - dawno nie byłam na tak wartościowym szkoleniu. Większość czasu to warsztat oraz doświadczanie roli ucznia. Niby nic wielkiego, a jednak. Na szkoleniu uświadomiłam sobie jak często jestem dyrektywna wobec uczniów. To było dla mnie trudne i jednocześnie potrzebne. PD praktykuję w swoich klasach już od kilku miesięcy. Pod koniec roku szkolnego (2021/22) podeszło do mnie kilku uczniów i powiedziało mi - nie wiemy co się stało i dlaczego, ale chcemy, żeby tak zostało. Po czym dodali - jest Pani naszą ulubioną nauczycielką. Dawno tak dobrze się nie czułam w roli nauczyciela. (...) Komunikaty działają!!! Pozytywna Dyscyplina działa !!! A JA jestem z siebie dumna. Bycie wychowawcą i nauczycielem stało się prostsze.
"Od początku w mojej pracy z dziećmi starałam się zwracać uwagę na relację. Szukałam metod, które pomogą mi we właściwy sposób komunikować się z dziećmi tak aby budować między nami więź a nie stawiać mury z których szczytu będę rzucała rozkazami. Taką właśnie jest Pozytywna Dyscyplina. Pomaga budować relacje pełne szacunku i zrozumienia. Stwarza przestrzeń, gdzie dzieci mogą rozwijać swoje życiowe kompetencje, o których czasami w natłoku dydaktyki zapominamy. I kiedy czasami staje w sytuacji, że już nie wiem co zrobić, przypominam sobie jedną z technik Pozytywnej Dyscypliny - Nawiąż relacje zanim naprawisz sytuację. Każdy z nas potrzebuje zrozumienia dlaczego czujemy się źle i wsparcia w tym, aby poczuć się lepiej. To tylko niewielka część tego czego dowiecie się na kursie. A to co najważniejsze poznane techniki można wdrożyć nie tylko w pracy z dziećmi, ale także w domu, podwójna wygrana 🙂 Polecam z całego serca!
Daria Mucha
nauczyciel wychowania przedszkolnego
Barbara Rutkowska
nauczycielka fizyki
Kim są Trenerki PD i twórczynie programu?
Pozytywną Dyscyplinę EDU w Polsce tworzą dwie (2) certyfikowane Trenerki PD - Sylwia Anderson-Hanney & Agnieszka Białecka-Rutkowska. Obie trenerki wycertyfikowały łącznie ponad 350 Edukatorów PD. Poznały się w 2017 podczas pierwszej certyfikacji w Polsce, gdzie Sylwia była prowadzącą a Agnieszka uczestnikiem. Od razu wiedziały, że wspólnie stworzą wyjątkowe projekty zmieniające polskie podejście do wychowania dzieci.
Sylwia Anderson-Hanney
Szkolenia, które prowadzi, to szeroko pojęty zakres rozwoju kompetencji miękkich, skierowane głównie do rodziców, nauczycieli, specjalistów pracujących z dziećmi oraz kadry zarządzającej. Ukończyła kilka kierunków studiów i studiów podyplomowych: m.in. Profilaktyka społeczna i resocjalizacja na Uniwersytecie Warszawskim, Coaching, Psychoterapia Dzieci i Młodzieży w Dolnośląskim Centrum Psychoterapii. Jest również Certyfikowaną Trenerką Biznesu SET®.
Jest doświadczonym nauczycielem, wychowawcą i tutorem na wszystkich szczeblach edukacji. W swojej karierze zawodowej pracowała jako opiekun żłobkowy, wychowawca przedszkolny jak rownież jako pedagog szkolny w szkole podstawowej i gimnazjum. Dzięki temu doskonale zna pracę nauczycieli i ich bolączki. Wcześniej była nagradzanym przez wojewodę mazowieckiego pracownikiem pomocy społecznej oraz kuratorem sądowy.
Oprócz szkoleń prowadzi gabinet konsultacyjno - terapeutyczny dla dzieci i młodzieży oraz rodziców. Jest jedną z prekursorek Pozytywnej Dyscypliny w Polsce oraz pierwszą trenerką PD w Polsce, pełniącą jednocześnie funkcje International Advisor dla Positive Discipline Association.
Sprowadzenie Pozytywnej Dyscypliny do Polski było odpowiedzią na poszukiwanie balansu między wychowaniem konserwatywnym a “bezstresowym” zarówno w obszarze rodzicielskim jak i w edukacji. Zapytana przez innych dlaczego to robi odpowiada prosto - każdego dnia chcę być lepszą mamą, żoną, nauczycielem, lepszym człowiekiem. Nazwana przez uczestników szkoleń “Wielką Orkiestrą Pozytywnej Dyscypliny”. Prywatnie żona Jamesa, z którym wychowuje sześcioro dzieci: Kubę, Ninę. Roberta, Rosie, Leonardo i Bruno.
Agnieszka Białecka-Rutkowska
W branży szkoleniowej pracuje już od kilku lat. Prowadzi warsztaty z kompetencji miękkich, głównie z komunikacji oraz szkolenia i certyfikacje dla rodziców i nauczycieli. Jest certyfikowaną Trenerką PD jak również Certyfikowaną Trenerką Biznesu SET®, FRIS® i MindSonar® oraz Process Communication Model®. Pasjonuje ją także Analiza Transakcyjna (AT), która jest nurtem psychologicznym. Ukończyła wiele kierunków studiów. Jest absolwentką m.in. Wydziału Zarządzania na Uniwersytecie Warszawskim, Akademi Leona Koźmińskiego czy Uniwersytetu SWPS w Warszawie, gdzie studiowała coaching i mentoring.
Jej przygoda z Pozytywną Dyscypliną zaczęła się w 2017 roku, kiedy szuka czegoś innego niż dotychczasowe podejście wychowawcze, czegoś co mogłaby wdrożyć w swoich przedszkolach integracyjnych, które prowadzi od 18 lat.
Pozytywną Dyscyplinę (PD) jako pierwsza zarekomendowała jej psycholog przedszkolna. Odrzuciła ten pomysł z uwagi słowo "dyscyplina" w nazwie. Pochopnie oceniała metodę, o czym często mówi. Po raz drugi usłyszała o PD podczas zaawansowanych szkoleń z AT prowadzonych przez superwizorów z European Association for Transactional Analysis (EATA). Tym razem zgłębiła jej założenia i okazało się, że jest tym czego szuka. PD pozwoliła jej stać się jeszcze lepszym rodzicem, szefem, generalnie lepszym człowiekiem. Dziś, jako Trenerka PD, ma przyjemność prowadzić szkolenia, certyfikacje na Edukatorów oraz wdrażać ogólnopolski program dla placówek w duchu PD, który współtworzy wspólnie z Sylwią.
PD pozwala jej realizować swoją misję, bo od zawsze lubiła stymulować ludzi do działania i rozwoju. Uważa, że każda negatywna sytuacja ma swoją pozytywną stronę, którą można wykorzystać dla siebie. A prywatnie jest żoną i mamą trójki nastolatków - Piotra, Asi i Kasi.
Wypełnij formularz
Wypełnij formularz, a my wyślemy Ci informacja dotyczące ogólnopolskiej Certyfikacji Placówek.
Pozytywna Dyscyplina w Twojej placówce
Skontaktuj się z nami
661 707 606
Kamila Skalska
Koordynatorka projektu
k.skalska@pd-edu.pl
Katarzyna Gajda
Koordynatorka projektu
535 542 184
k.gajda@pd-edu.pl
Województwo
Województwo
FAQ - najczęściej zadawane pytania
Pytanie 1 ...
(...)